Проект "Приймаченко" в ДНЗ


Назва проекту: «Казковий, фантастичний і чарівний світ Марії Приймаченко»

Мета проекту: виховання патріотичних почуттів через ознайомлення дітей з творчістю Марії Приймаченко.

Об’єкт: малюнки, віршики та примовки Марії Приймаченко.

Завдання:
-       розвивати вміння незвичайного бачення світу у своїй манері малювання
-       виховувати бажання у дітей, педагогів, батьків втілювати в свої малюнки казкові мотиви Марії Приймаченко
-       формувати у дітей жагу творити, створювати неповторний світ власних образів

Гіпотеза: використання творчості Марії Приймаченко, спільна діяльність з педагогами та батьками допоможе формуванню у дітей здібностей та бажання   до зображуваної діяльності.

Очікуваний результат: бажання дітей, дорослих та батьків займатися творчістю.


Подаруйте дітям казку,
Подаруйте дітям казку,
Подаруйте!
Чарівного диво-птаха
Намалюйте,
Намалюйте буйногривого коня,
Має крила він, під хмарами літа.
Поведіть діток у пишний сад:
Бджілки там гудуть,
Нектар збирають.
В гору все горох спішить – плететься,
Квіти – оченята розцвітають.
Намалюйте дітям – казку!
Пісню намалюйте,
Диво–світ Марії Приймаченко
Подаруйте!
В.Суботіна

Виховати творчу людину без краси неможливо. Прекрасне – вічне джерело духовності, натхнення, творчості. Воно існує поряд із людиною, бо краса, яка не сприймається, - мертва. Природа щедро піклується про людину. Вона не тільки оточує її прекрасним світом, різнобічними таємницями буття. Вона сповна нагородила саму людину, даючи їй можливість бачити чудові барви цього світу, чути розмаїття голосів, вдихати його пахощі, торкатися його.
Враховуючи, що зображувальна діяльність естетично і творчо розвиває дитину, то заняття з малювання можуть і мають стати зустріччю з прекрасним: природою, людиною, світом мистецтва. Проаналізувавши календарні плани вихователів щодо використання в навчально-виховному процесі творчості Марії Приймаченко, ми дійшли висновку, що творчість художниці використовується дуже мало.
Співбесіди з батьками показують, що переважна кількість батьків дуже мало обізнана з творчістю українських та місцевих художників, недостатньо відвідують з дітьми музеї, мистецькі виставки. Батьки в основному обмежуються купівлею для дітей книжок-розмальовок, а не створенням  умов для малювання за уявою.
Таким чином визначили наступні проблеми:
-       недостатнє використання творчості Марії Приймаченко в навчально-виховному процесі дошкільного закладу
-       пасивність та енертність більшості батьків у вихованні естетичного смаку у власних дітей



Казочки до дитячих малюнків за мотивами Марії Приймаченко,
складених вихованцями старшої групи разом з вихователем
Савіновою Наталією Володимирівною
Дубочок
Ріс маленький Дубочок на Галявині серед квітів. Дуже подобалися йому різнокольорові духм’яні квіти. Дубочок любив спостерігати, як від квіточки до квіточки весело перелітають яскраві метелики, турботливі бджілки та джмелики.
Сумно оглядав дубочок свої зелені гілочки і жалібно зітхав.
- Ой, який гарненький Дубочок! – раптом почув він. – Гарна домівка буде у моїх діточок!
- Ти хто? – здивовано запитав Дубочок у дивної тваринки з гарненькими очками-горошинками.
- Я – Білка. Живу тут недалечко, на тому старому дубі. Ти якийсь сумний.
Розповів Дубочок Білочці про своє горе.
- А ти зачекай трішечки, закінчиться літо, настане осінь, і твоє листячко заграє різними барвами. Повір мені, я не один рік на світі живу.
Здивувався Дубочок, але повеселішав. А через деякий час побачив, що його листячко почало змінюватися. І Дубочок з радістю розпізнав на своїх гілочках барви квіточок, якими так милувався влітку.
- Ну ось, тепер ти схожий на велику пухнасту квітку. Найкращу на цій галявині, - почув Дубочок захоплений голос Білочки.
Яковенко Женя
Зоряні квіти
В одному гарному містечку текла річечка. Поряд з нею жили два береги, які дуже пишалися, що вони як брати-близнюк, схожі один на одного. Річечка була самотньою і хотіла піти пошукати собі подружку. Але береги були дуже крутими і міцно стискали її з обох боків, слідкуючи, щоб вони нікуди не втекла. Бо ж вони потихеньку висмоктували з неї воду. Заплакала річечка, але сліз її ніхто не побачив. Хотіла закричати, але тут піднявся сильний вітер, підхопив хвильку і підніс її угору. І тут річечка побачила зоряне небо. «Не бійся, - промовило небо, - я тобі допоможу!» І оросило річечку рясним дощем. Засміялась річечка. повернулась до берегів і запросила: «Пийте на здоров’я!» Потім, з вдячністю, підвела очі до неба і тут, розуміючи, що закохалася в нього, промовила: «Яке ж ти гарне! Як би я хотіла прикрасити себе зірочками!» Посміхнулося зоряне небо і відповіло: «Я залюбки подарую тобі декілька! Тримай!»
І почався справжній зорепад. Береги з заздрістю і захопленням дивилися на це дійство. А в тому місці, куди потрапляла зірочка, розцвіла чарівна квітка латаття. «Ці квіти завжди будуть нагадувати тобі про мою любов до тебе», - сказало зоряне небо. З тих пір цвітуть на річках красиві зоряні квіти.
Черниш Сашко


Сонячні зайчики
Тікав Зайчик лісом від Лисички, вибіг на галявину, заховався під кущиком, вушка піджав, тремтить бідненький. Кущик питає його:
-       Чого ти злякався, Зайчику?
-       Мене Лисичка хоче зїсти.
-       Не бійся, я тебе сховаю.
Вибігає на галявину Лисичка та й питає у Кущика:
-       Кущику, Кущику, ти не бачив тут Зайчика?
-       Так їх тут дуже багато, - відповідає Кущик. – Он, дивись, побіг один.
Лисичка глянула на галявинку, а там під кожною травинкою, під кожною квіточкою ховався зайчик. Зраділа лисичка, стриб за одним, стриб за другим – упіймати не може. Так стрибала вона цілий день, аж до вечора. Втомилась та й пішла додому ні з чим.
-       Ну, вуханчику, кажи «дякую» Сонечку. Ох і погралося воно з Лисичкою, - усміхнувся Кущик.
-       А до чого тут Сонечко? – запитав Зайчик.
-       То ж були Сонячні зайчики!
Так сонечко врятувало Зайчика від лисички.
Сметанкін Вася
Мухоморчик
В полі серед гороху виріс Мухоморчик.
-       Ой, - сказала одна рослинка, - у нас виріс грибочок з горошинками.
-       Це не горошинки, а цяточки, які попереджають людей, що мене їсти не можна. Тому люди завжди топчуть нас ногами.
-       Хм, таку красу... і ногами... Ти дуже гарний, і твої цяточки попереджають, що тебе не можна їсти. Просто не треба чіпати. Навіщо знищувати? І людей шкода. Раптом хтось не знає про отруту? Треба щось робити.
-       А я знаю, - обізвалась друга рослинка. Якщо ми своїми вусиками щільно обплетемо Мухоморчик, врятуємо і людей, і нашого друга. Люди його просто не побачать.
-       Так і зробимо.
І стеблинки гороху, що росли навколо грибочка, переплелися між собою так, щоб люди не змогли його побачити. Вони ретельно охороняли свого друга – красунчика. А Мухоморчик віддячував їм, розповідаючи чарівні казки.

Іванова Марічка

Чий хвіст кращий?
Прилетів одного разу до саду чудернацький птах. І відразу став хизуватися перед іншими птахами своїм гарн6им пір’ям, пухнастим великим хвостом:
- У мене найкращій хвіст, тому я король всіх птахів, - кричав він з високої яблуні.
Всі птахи злетілися подивитися на це чудо. І справді, навіть у довгохвостої сороки хвіст здавався маленьким та куцим поряд з пишним різнокольоровим віялом птаха. всі мешканці садка з повагою роздивлялись короля, захопливо охали, говорили компліменти.
Почувши цей галас, до дерева підкралась велика кішка. Вона тихенько видерлася на яблуню, вибрала момент і стрибнула на гілку, де сиділо багато пташок разом з «королем». Миттю пташки з маленькими, легенькими хвостиками піднялись у повітря. Поки дивний птах збирався злетіти, у нього на хвості вже висіла кішка.
Пташки кинулися на допомогу. Вони налетіли на ворога і своїми гострими дзьобами почали бити і скубти кішку доти, доки кішка не втекла. Але птах лишився без хвоста.
- Оце так король, - сказав юркий маленький горобчик, дивлячись на птаха без хвоста. – Ні, мій хвостик надійніший, він хоч і маленький, а від ворога врятує.
Зрозумів диво-птах, що залишився в живих, тільки завдячуючи всім пташкам з маленькими, але такими вправними хвостиками.
Бармак Микитка
Тьохкай,  соловейку!
Жив-був маленький Соловейко. і була в нього улюблена галявинка. Там росло Багато різнокольорових квітів. Кожного ранку будив Соловейко їх веселими пісеньками, а за це рослини радували його своїм ароматом і красою.
Одного разу прилетів він до своїх друзів і побачив щось дивне. Квіти заховали свої голівки, навіть листячко позгортали.
-       Що трапилось? – здивувався соловейко.
-       На кожній галявині розвелося дуже багато хробаків, жуків та усілякої гусені, які підгризають наші корінчики, з’їдають листочки. Скоро ми зовсім загинемо.
-       Що ж ви раніше не сказали? Зачекайте, я миттю, тільки своїх друзів покличу!
Полетів Соловейко до знайомої Сороки-скрекотухи. Розповів їй про це лихо. Сорока швидко оповістила всіх лісових пташок, і ті кинулись на допомогу.
Темною хмарою налетіли пташки на галявину і почали працювати. своїми довгими і спритними дзьобами повитягували всіх шкідників, навіть з глибоких нірок.
Швидко очистили пташку галявинку. квіти підняли свої голівки, розправили листочки. А Соловейко радісно літав понад галявинкою і співав свою найгарнішу пісеньку.
Миколайчук Сергійко


Конспекти занять
Тема: «Малювання чудо-звіра за мотивами: «Бичок-третячок, «Леву треба річку перейти і ноги не замочить», «Стародавній болотяний звір».
Мета: Продовжувати знайомити дітей з творчістю української художниці М.Примаченко;
вчити порівнювати і знаходити подібності й відмінності в манері зображення тварин;
вправляти дітей  в умінні виділяти колір;
формувати вміння орієнтуватися на площині аркуша паперу;
виховувати естетичні почуття та любов до природи;
збагачувати емоційно-почуттєву сферу дитини.
Матеріали: малюнки М.Примаченко, вірші, альбомні листи, фарби, пензлики, серветки.
Хід заняття
Вихователь. Діти, я всіх вас запрошую на виставку дитячих робіт «Малюємо як М.Примаченко»
Діти переходять до виставочної зали, де розглядають роботи  М.Примаченко та дитячі малюнки по мотивам її творчості.
 Вихователь. Діти, що зображувала на своїх малюнках М.Примаченко?
Відповіді дітей.
Вихователь. Які рослини найчастіше зустрічаються  в малюнках М.Примаченко?
Відповіді дітей.
Вихователь. Чи можна зустріти квіти, які малювала М.Примаченко у живій природі?
Відповіді дітей.
Вихователь. Що прикрашають її квіти?
Відповіді дітей.
Вихователь. Які із дитячих малюнків вам сподобалися і чому?
Відповіді дітей.
Вихователь. Яких домашніх тварин малювала М.Примаченко?
Відповіді дітей.
Вихователь. Які із картин вам уже знайомі?
Відповіді дітей.
Вихователь. Які дитячі малюнки вам подобаються і хто їх малював?
Відповіді дітей
Діти розглядають малюнки М. Примаченко «Бичок-третячок», «Леву треба річку перейти і ноги не замочить», «Стародавній болотяний звір»
Вихователь. Діти, кого зображено на цих картинах?
Відповіді дітей.
Вихователь. Яка із цих картин вам сподобалась і чому?
Відповіді дітей.
Вихователь. Як можна назвати кожну з цих картин?
Відповіді дітей.
Вихователь. А тепер пограємо в гру: «Пізнай малюнок по віршику»
Вихователь читає
Бичок-третячок,
Місяцем ріжок.
Травицю щипає,
По полю гуляє.

Лев до річки підійшов,
Деревце собі знайшов.
Він по ньому швидко йде,
Так він річку перейде.

Сонце дарить позолоту,
Серед лісу є болото.
До болота ми не йдем,
Ми болото обійдем.
Бо у ньому з давніх пір,
Посиливсь болотяний звір.
Вихователь. Чим ви здивовані?
Відповіді дітей.
Вихователь. Я, діти, як і ви здивована тим, що під малюнками М.Примаченко  «Бичок –третячок», «Леву треба  річку перейти і ноги не замочить», «Стародавній болотяний звір» немає дитячих малюнків. Що ви пропонуєте?
Відповіді дітей.
Вихователь. Так діти, ми доповнимо виставку своїми малюнками чудо-звірів.
Діти малюють чудо-звірів та доповнюють виставку своїми роботами.

***
Тема: «Ознайомлення з картинами М. Примаченко «Козак коня напував і біди не мав», «Кукурудзяний коник - горбоконик». Малювання коней.
Мета: продовжувати знайомити дітей з творчістю української художниці М.Примаченко;
розвивати здатність аналізувати, порівнювати, зіставляти, створювати однакові та різні за формою зображення;
формувати вміння створювати композицію з мазків різного розміру і форми;
виховувати дбайливе ставлення до всього оточуючого, а також естетичне ставлення  до природи та  до своєї діяльності;
розвивати творчі здібності, художній смак, терпіння;
формувати вміння включатися в гру.
Матеріали: картини М.Примаченко «Козак коня напував і біди не мав», «Кукурудзяний коник - горбоконик», картинки із зображенням коней, оголошення. Диск із записом пісні М.Вермедера «Козаченьки», та української народної пісні «Їхав козак за Дунай». Альбомні листи, фарби, пензлі, серветки.

Хід заняття
Вихователь. Діти, в нашому садочку на дошці оголошень я прочитала оголошення і принесла його вам. Хочете послухати?
Відповіді дітей.
Вихователь читає: «Всіх дітей дитячого садочка «Сонечко» запрошуємо взяти участь у виставці малюнків, присвячених творчості української художниці М.Примаченко».
Діти, давайте ми разом з вами подумаємо і приймемо спільне рішення.
Відповіді дітей.
Вихователь. Так, діти, я була впевнена, що ми візьмемо участь у виставці.
Вихователь. А що ви знаєте про М.Примаченко?
Відповіді дітей.
Вихователь. Я всіх вас запрошую у творчу майстерню.
В світ чудовий ми підемо
Справжню казку там знайдемо
Діти переходять до кабінету зображувальної діяльності, де лунає музика М.Вермедера «Козаченьки»
На одній із стін кабінету малюнки із зображенням коней, серед них і картини М.Примаченко.
Вихователь. Діти, яку тварину можна побачити на кожній із цих  картин?
Відповіді дітей.
Вихователь. А де можна було б зустріти будь-якого із цих коників?
Відповіді дітей.
Вихователь. Які із цих коників здалися найдивовижнішими?
Відповіді дітей.
Вихователь.Чому ви вважаєте цих коників незвичайними?
Відповіді дітей.
Вихователь. Ви здогадалися хто їх намалював?
Відповіді дітей.
Вихователь. Так, їх намалювала українська художниця М.Примаченко. Як на вашу думку назвала М.Примаченко свої малюнки?
Відповіді дітей.
Вихователь. Це картина «Козак коня напував і біди не мав», а інша -  «Кукурудзяний коник - горбоконик».який із коників більш правдоподібний, а який казковий, вигаданий?
Відповіді дітей.
Вихователь: Що із зображеного на цих малюнках вам найбільше сподобалося?
Відповіді дітей.
Вихователь. А чим ви здивовані?
Відповіді дітей.
Вихователь. За допомогою якої рослини художниця намалювала «Коника-горбоконика?»
Відповіді дітей.
Вихователь. Фарбу яких кольорів використовує М.Примаченко?
Відповіді дітей.
Вихователь. Яку фарбу використаєте  ви малюючи коника?
Відповіді дітей.
Вихователь. Я запрошую вас у чудовий світ творчості, до малювання.
Лунає українська народна пісня «Їхав козак за Дунай», діти малюють.
По закінченню роботи, діти розміщують свої малюнки у виставковій залі.


 Підготовлено вихователями ДНЗ№4






Немає коментарів:

Дописати коментар